Facelit 2014

03.08.2014 18:52

Karoserie přívěsu byla původně opatřena třemi nátěry barvy Alkyton, jež měly garantovat její nepropustnost. Materiál podkladu (překližka) a počasí však mínily jinak, povrch na několika místech popraskal a po několika opravách jsem se proto rozhodl karoserii oplechovat.

Použil jsem tenký Al plech o síle 0,6 mm, který je přichycen pouze střešními lištami, střešním oknem a klempířsky vyhnut ve dveřích a pod bočnicemi. Dělal jsem tu práci poprvé, měl jsem trochu obavy, ale mohu odpovědně prohlásit, že to jde celkem snadno. Všechna kritická místa jsou jištěna silikonem. Výsledek stojí zato, skříň je nepropustná. Olemování zárubně dveří je vyřešeno schodišťovou rohovou PVC páskou, kterou jsem podélně rozřízl a nalepil Alkaprénem. 

Pro snazší nastupování a vystupování jsem ze zbytku slzičkového Al plechu podloženého betonářskou překližkou vyrobil schůdky, které jsou přišroubovány k podlaze.

Dlouze jsem přemýšlel, jak převážet spolu s přívěsem elektrokolo. Původně jsem to chtěl řešit střešním nosičem s pružinovým zvedákem, nakonec jsem se však rozhodl koupit klasický nosič na závěsné zařízení. Je osazen na tyči z jäcklu 60x40 mm a přeprava relativně těžkého (28 kg) elektrokola je rovněž bez problémů.